CV

Det här är mitt liv……


ryttareMin yrkeskarriär startade vid som sekreterare då jag lärde mig att hålla många bollar i luften!

I mitten på 1980-talet halkade jag in i konferensvärlden, något som gett mig stor och bred erfarenhet både som kund och leverantör. Det är de kunskaper jag hämtat genom åren, som jag delger dig och skapar din trygghet när du bokar upp ditt event hos mig!

När jag inte åker runt och ”roddar” konferenser och fester, kopplar jag gärna av med en häst!


Ingegerds CV

  • 1979 Flyttade från Borås till Göteborg och första jobbet var orderkontorist på Göteborgs Bult. Skrivmaskin Facit med raderband.
  • 1981 VD-sekreterare på Albrechtson-Hasse. Skrivmaskin IBM med kula, det gick att skriva ännu fortare!
  • 1984 Några månader på Digital Equipment gav inblick i den för mig nyfödda datavärlden. Gul eller grå skärmbakgrund, svart eller vit text?
  • 1984 Vikariat som bolagsjuristens sekreterare för bolagsjuristens på Volvo Energi. En ordbehandlare stor som en frysbox,kontrollampor tändes beroende på om det var 250000, 50000 eller 10000 tecken kvar på minnet. På en magnet-skiva kunde man spara sina dokument.
  • 1985 Utbildningssekreterare på Volvo Svenska Bils utbildning för återförsäljare. En Rank Xerox ordbehandlare med gigantiskt minne var minnesmaskinen!
  • 1986 På Scandic Hotel Backadal blev jag erbjuden en tjänst som konferensansvarig. Erhöll där ICA-skolans pris för bästa konferenshotell i Sverige. Tillbaka till en IBM…
  • 1988 Följde jag med min chef till nybyggda Scandic Crown Hotel. Som konferenschef och medlem i  hotellets ledningsgrupp.
  • 1990 Fick förtroendet som Källarmästare (inte i källaren utan direktörsstolen) på Scandic Hotel Säffle. Att vara 30 år i ledande position på en bruksort – det var en häftig utmaning!
  • 1991 Gick flyttlasset gick till Gränna och till Scandic Hotell Gyllene Uttern. Det blev ledare för två hotell den sommaren.
  • 1992 Köpte jag Westline Travel & Incentive Production och kontoret fanns på Lorensbergsgatan i centrala Göteborg. Här började min nästa resa. Köpte ”egen” dator och kuskade landet runt med en NMT mobiltelefon stor som tegelsten.
  • 1993 Lågkonjukturen var hård men Länsarbetsnämnden bokade ett chefsmöte och ett otroligt bra samarbete startade. I övrigt hjälpte jag många tyska turister.
  • 1994 och 1995 innebar mycket administration för AMU Versitetet som då vidareutbildade all egen personal. Inbrott och min nya dator försvann men jag hade ett dygn gammal band-backup.
  • 1996 Min arbetsplats var mobil och fanns i hela Sverige.
  • 1997 Anställde ytterligare en person och sonen föddes i maj. 11 dagar gammal var han med om sin första kundträff och fick följa med på Skonaren Hamlet.
  • 1998 En chockhöjning av hyran i centrala Göteborg gjorde klart för att flytta kontoret från City.
  • 1999 Kontoret flyttades från City och Gamlestan Nya Kulan. E6 byggdes om förbi Liseberg och Åbro, några timmar om dagen satt man i bilköer. Gick med i BNI och blev introducerad CRM Superoffice.

 

    • 2000-2002 Med CRM blev allt helt plötsligt superenkelt att hålla reda på. Att kunna underlätta med kundregister och logistik för bokningar var helt enkelt underbart. Lätt att registrera kunder och gäster hade vilka unika önskemål.
    • 2003 För att komma närmare bostaden flyttade kontoret till Energigatan i Kungsbacka, underbart att svänga av E6 när trafiken började tätna. Tid är det enda vi alla har lika mycket av. För Volvo Lastvagnar Norden genomförde vi ett uppskattad uppdrag – svenska VISTA-finalen!
    • 2004 Planeringen startade av mitt första riktigt stora event – VM i Dragkamp september 2008, vilket innebar en total administration för 1400 personer.
    • 2005 Ännu en gång VISTA som omfattade 225 personer, med fyra dygn uppdelat i 20-minuters intervaller dagtid.
    • 2006 Fick jag möjlighet att lära mig  den franska s k affärskulturen, då jag för en kund genomförde en kongress på Franska Rivieran. När en fransman säger ok betyder det att hen har hört vad du har sagt, men det behöver inte betyda att hen gör som du har bett om…
    • 2007 Är det premiär för ”Railway Dinner” matresa i veteranspårvagn. Flera av Elfacks utställare bokar hos mig detta år.
    • 2008 Genomförande av VM i Dragkamp. 1400 deltagare från 24 länder. Hektiska dygn med logistik och samordning på sin spets.
    • 2009 Första uppdraget projektering av mässmonter och projektleder att förverkliga min kunds önskemål, vilka vi överträffade! 130 kvm på Elfack-mässan och jag ansvarar för att förverkliga min kunds önskemål.
    • 2010 Flera gamla kontaktpersoner kommer tillbaka med nya företag som kunder – välkomna!
    • 2011 Elfack växer, fler kunder och ännu större monter 240 kvm – scenen i kongresshallen!
    • 2012 JUBILEUM 20 år som egen företagare inom event! Första Barnmorskekonferensen 300 personer.
    • 2013 En grymt detaljrik och avancerad monter på Elfack 150 kvm i två våningar, 92 leverantörer av varierande storlek och engagemang. Andra Barnmorskekonferensen med 400 personer, anmälan, logistik, ekonomi och övervaka genomförande.
    • 2014 Trots mångårig ormfobi sydde jag en 6 m lång orm. Den bar jag runt mig på en djungelfest, undrens tid är inte förbi.
    • 2015 Elfack slår rekord i antal uppdrag! Många spårvagsturer från januari till december, skaldjursfester i Feskekörka och dessutom premiär för föreläsning om Livsglädje. Trots mångårig ormfobi sydde jag en 6 m lång orm. Den bar jag runt mig på en djungelfest, undrens tid är inte förbi.
    • 2016 Första uppdraget 17 januari, föreläsningen utvecklas. Var med i P4 Halland Klicka här för att lyssna om hur jag förberedde mig för klimakteriet

Vi går en spännande framtid till mötes!


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/0/1/b/westlineevent.se/httpd.www/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405